Wednesday, September 16, 2009

Kepala Lembu 23: Pelbagai jawaban

12 orang di hadapkan ke mahkamah kerana di katakan melakukan perhimpunan haram dan memijak kepada lembu. Ini di anggap sebagai mengganggu ketenteraman awam dan menghina agama lain.

Orang kena tuduh(OKT) di beri peluang memberi alasan mengapa mereka tidak patut di dakwa.

OKT 1: Eh Yang Arif, yang tu kepala lembu betul punya ka? Saya ingat replika saja.

OTK 2: Saya tak salah Yang Arif. Saya tengah berjalan di situ. Saya nampak orang ramai dok jalan dekat situ. Saya ingat depa nak pi shopping puasa ka apa ka. Tiba tiba ada lori lalu dan kona baring.Terjatuh kepala lembu. Saya ambil sebab kalau tak saya risau nanti ada org accident pulak. Saya pikir elok saya bagi kepala lembu pada orang yg ramai2 tu. Boleh jugak buat sup. Jadi salah ke saya nak tolong orang?

OKT 3: Ye ke saya pijak? Ada lembu tu buat lapuran Polis kata saya pijak?

OTK 4: Yang Arif,saya bukan pijak kepala lembu. Saya pijak kerengga yang mula nak hurung kepala lembu tu. Salah ke yang tu?

OKT 5: Perhimpunan haram ke tu? Saya tak nampak pun FRU atau polis banyak macam perhimpunan Mansuh ISA tu pun!

OKT 6: Berhimpun haram ke? Yang saya tahu arak, judi dedah aurat tu haram ler....

OKT 7: Yang Arif, mana barng bukti kepala lembu tu? Tak nampak pun dalam court ni....

OKT 8: Apasal pulak pijak kepala lembu hina agama lain? Pijak kepala kambing ke kepala ayam ke kepala gajah ke boleh tak? Apa lembu punya soalan daa....

OKT 9: Yang Arif, saya rasa AG,IGP dan Menteri Dalam Negeri kena dakwa lembu tu sebab apa dia hilangkan kepala dia...Kalau dia tak hilang kepala tentu takde orang nak pijak pijak.

OKT 10: Saya nak tanya pada Yang Arif, Raya Haji tahun ni Yang Arif nak korbankan lembu tak? Yang Arif tak rasa tu akan hina agama lain ke?

OKT 11: Macamana saya tak pijak kepala lembu tu. Dia kurang ajar sangat. 3 hari sudah lembu tu yang masuk kebun saya habis anak nangka anak pisang saya dia bedal. Tu yang saya pijak2.

4 comments:

edelweiss said...

Doc...

kahk kah kah...sempat lagi tuhhh !

Cucu Tok Selampit said...

Doc Zul, memang kepala kartun.

tokasid said...

Mynn,
dah tak dak apa nak buat dan la..

tokasid said...

CTS/KRO,
aku ingat pasai dulu masa muda suka baca majalah Gila2 kot tu yg kartun