Monday, December 11, 2006

Berita gempar:Imam hadhari pegang bini orang!!

Seminggu ini ramai pihak terutama media perdana memberi komen negative bila MPKB(Majlis Perbandaran Kota Bharu) mengarahkan pekerja2 wanita di tempat awam menutup aurat. Jika tidak mereka dan majikan mereka akan di saman.
Ramai lah orang-orang penting parti pemerintah termasuk menteri kutuk tindakan MPKB.

Tapi media dan orang kenamaan senyap membisu bila Al-Imam Al-Hadhari sewaktu Monsoon Cup di Trengganu meletak tangan ke atas bahu Michelle Yeoh yg terdedah.Adakah sebab pemimpin kerajaan buat, perkara dosa pun boleh "tutup sebelah mata?"

Kalau lepas ini ada wakil2 rakyat atau menteri2 atau Exco2 usung bini orang atau raba bini orang kira dah "HALAL" ke oleh Kerajaan Hadhari?

Inikah contoh dan tauladan untuk anak-anak muda oleh Pak Imam Hadhari?


Kandungan posting mungkin ada kena mengena atau tidak dengan makhluk yang hidup atau yang telah tiada.Kalau sapa-sapa terasa nak buat macamana kan. Sapa makan cabai melaka dia pedaih laa

4 comments:

Anonymous said...

cantik gambar tu Mamat...dia tu org bujang la mamat

fendy_ahmad said...

Hmmmm....terperanjat melihat gambaran ini.....

Mual pula bila dilihat berulang kali....

Mungkin untuk beranggapan baik:

1) Ia umpama ayah memegang anaknya tanda mesra

ATAU

2) Pak Lah pada mulanya ingin menyambut salam perempuan itu tetapi tiba tiba ada benda lain yg mengalih perjhatian beliau dan juga perempuan itu......Itu yg secara spontan kelihatan begitu.....

Cucu Lah said...

Saudara.

Kalau di enlarge gambar pada ruang tangan yang di atas bahu itu, akan nampak dua pixel yang berlainan. Bukan tangan Pak Lah! Maka elok jangan sebarkan gambar ini kerana dosa fitnah akan terus berganda. Bukanlah saya ini sukakan Pak Lah, tetapi kita mesti menjaga hakikat yang sebenarnya.

tokasid said...

TQ Cucu Lah kerana peringatan dan prihatin anda. Saya dah enlarged kan bahagian tangan atas bahu tapi tak nampak perbezaannya. Kalau saudara boleh explain macamana nak tgk differencesnya saya alu-alukan.

Saya sedar ramai pemimpin dan kita juga sebagai orang ramai pernah dan selalu berbuat begini( pegang wanita bukan mahram). Perkara ni bg orang Melayu yg mcm terbiasa. Itu lah yg saya katakan, ketika pemimpin UMNO bising2 bila MPKB hendak kuatkuasakan undang2 tutup aurat ketika bekerja masih ramai pemimpin yg tak ambil berat tentang aurat dan batas-batas orang bukan mahram.

Jika benar gambar tersebut adalah 'doctored' picture saya akan deletekan posting tersebut.

Sekali lagi TQ