Thursday, July 5, 2007

Tian Chua, what happened to you?








These past few days a picture had been put on Tian Chuan's blog. Picture showing Najib Razak, Razak baginda dan so-called Altantuya having meal together.

Fake photo in Tian Chua's blog

Just a look at that pic and you know its a fake.It's doctored.
The lady in the pic is not Altantuya's but of a Korean actress.

How could the PKR Penerangan Chief do this? How could Tian Chua stoop so low?
This is not the way to fight BN or UMNO or MCA or MIC.

If you need to expose anything ,by all means do it but, it must be genuine stuffs. Please don't trick us with fake photos etc.We are not stupid.

I might not support UMNO or BN, but I don't go for this.

Related to this just go here , here and here.



Kandungan posting mungkin ada kena mengena atau tidak dengan makhluk yang hidup atau yang telah tiada.Kalau sapa-sapa terasa nak buat macamana kan. Sapa makan cabai melaka dia pedaih laa

5 comments:

de_kerinchi said...

Salam Dr. Tokasid,

Memalukan, tengok pun dah tahu gambar tu pelik dan janggal, amatur betul orang yang buat kerja grafik ni, lagi tak bertamadun pada orang yang dok canangkan benda yang bodoh ni. Nak buat pun biarlah profesional... Hanya Jauhari Mengenal Manikam..heheeh

Fauziah Ismail said...

Salam Tokasid
Bodoh dia tak boleh diajar, pandai dia tak boleh diikut.
He said it is a satire but the joke is on him. That is the stupidest thing he has done and I’m sure it would not be his last.

tokasid said...

de_kerinchi dan Fauziah:

Dulu saya hormati beliau kerana memperjuangkan keadilan dan kezaliman(pada perspektif dia). Saya tabik atas keperitan yang sanggup beliau tempuhi walaupun jika dok diam dia mungkin senang.

Saya faham beliau berlawan secara politik terhadap BN dan Najib.Kalau ada perkara atau dokumen yg genuine saya tak kisah sangat.Tapi kalau macam ni....
Dan gambar ni pulak bukan secara satire seperti dia claim. Kalau kita lihat posters yg sheih atau mob buat itu memang satire.

Nampaknya orang politik samada kerajaan atau pembangkang sanggup buat apa saja untuk menang.

acciaccatura said...

saya bukan pro keadilan dan saya tak pernah memilih parti ni. saya hanya rasa gambar tu hiasan untuk entri dia masa tu, bukan boleh buat bukti ape-ape. pastinya TC sendiri nampak dengan jelas kecacatan pada foto itu. tergelak besar saya bila tengok gambar tu kerana memikirkan kreatifiti gambar serupa dengan orang yang membuatnya, bersemangat tapi kurang ilmu. lagi pun yang pandai menipu sekali bukan parti TC.

tokasid said...

Accia:

Tu yang saya kecewa sebab buat perkara tersebut bukan cara TC Mungkindia nak gurau tapi dgn membuat demikian sudah tentu rang akan berfikir bahawa parti TC sanggup buat apa saja utk hentam Najib. Public perception akan jadi berbeza dan TC sudah memberi 'peluru' kpd UMNO dan BN utk tembak PKR dan BA.