Thursday, April 5, 2007

Eye in the Sky- Theme song seorang PM

Eye in the Sky~sebuah lagu menarik dari Alan Parson Project pada awal 1980an dulu. Alan Parson merupakan seorang pemuzik dan jurutera bunyi di Abbey Studio,England. Beliau begitu profilic pada era 80an dengan lagu-lagu 'engineered'nya.
Antara yang menjadi hits ialah lagu yang sedang menjadi background music blog aku ni: Eye in the Sky ( vocal by Eric Woolfson).


Album cover Eye in the Sky

Bila aku dengar betoi-betoi lagu ni aku perasan tentu orang yang sheih kickdefella cari (Badaklah) akan suka juga sebab boleh dibuat sebagai theme song untuk ingatkan kita bloggers yang ada bahawa dia masih in control. Dalam lagu ni ada apa yang balaci-balaci dia tuduh pada bloggers dan apa yang depa(orang berkuasa) boleh buat kepada bloggers( dan yang amat bangkang pada mereka)


Lagu ini bakal menjadi juara carta lagu-lagu popular Menteri dan Ahli Parlimen serta Ahli Dewan Undangan Negeri(DUN) sehingga tarikh Piliharaya Umum yang akan datang.


Terdapat versi Malaysia(rakam semula) lagu ini yang di nyanyikan oleh Apaklah Perasan Project dalam versi keroncong.(Buat masa ini versi tersebut masih dalam proses mixing dan kulit album masih dalam shooting. Jadi aku bagi hangpa tengok poster wayang yang Apaklah Perasan Project berlakon iaitu The Silentfather).

Apaklah Perasan Project dalam poster wayang

Sementara menunggu versi keroncong di edarkan aku bagi hangpa dengar lagu original Eye in the Sky dan aku sertakan lirik dalam bahasa Inggeris. buat masa ini.Perhati lirik ini betoi-betoi aaa...


EYE IN THE SKY(ALAN PARSON PROJECT)
vocal by Eric Woolfson.
Don't think sorry is easily said
Don't try throwing tables instead
You've taken lots of chances before
But I'm not gonna give anymore
Don't ask me
Thats how it goes
Cause part of me knows what you're thinking
Don't say words you're gonna regret
Don't let the fire rush to your head
I've heard the accusations before
And I ain't gonna take it anymore
Believe me
The sun in your eyes
Made some of the lies worth believing
Chorus:
I am the eye in the sky
Looking at you
I can read your mind
I am the maker of rules
dealing with fools
I can cheat you blind
And I don't need to see anymore
To know that I can read your mind
I can read your mind
Don't leave false illusions behind
Don't cry cause I ain't changing my mind
So find another fool like before
Cause I ain't gonna live anymore
Believing some of the lies
While all of the Signs are deceiving

Pesanan dari perasuah(ooppsss..Penaja da):
Lagu versi keroncong boleh di muat turun ke handphone anda sebagai ringtone secara percuma selepas Parlimen di bubarkan.Lagu tersebut juga akan menjadi lagu rasmi kempen PEMILU.



Kandungan posting mungkin ada kena mengena atau tidak dengan makhluk yang hidup atau yang telah tiada.Kalau sapa-sapa terasa nak buat macamana kan. Sapa makan cabai melaka dia pedaih laa

6 comments:

Anonymous said...

Asmk

Wah! pandai Tokasid pilih lagu. Nice song, siap dg lirik pulak tu. Sempat lah saya nyanyi 2-3 rounds (dah lama ta’ nyanyi, very nostalgic lah, ingat gang2 lama!)
Thank you. Lagu thema for ..? Hmm, I think the song is too nice for Him.
What’s the latest “happening” kat Manchap?

tokasid said...

Kak Ainon of Besut:

Lagu tu saja pasang last week.saja plan nak tukar2 lagu every week sebab lagu yg mula2 dulu CGOPD rasa sayu dengar katanya. Dok dengar2 lagu yg ini terperasan lirik dia dgn kata-kata dan statement yg pemerintah tujukan kpd bloggers.

Machap tengah berpesta kak. selain begitu banyak perasmian ntah hapa-hapa ada jamuan sana sini,ada nyanyi karaoke etc.
Saya dah dengar sokseh-sokseh tukang kempen tentang next projek di Ijok Selangor pula.Depa dah dok berkira berapa pula habuan di Ijok.
Kejap lagi nak cuba sembang2 dan umpan cerita-ceriti.

Tentang kes pergaduhan di hari penamaan calun,saya terkilan dgn jawapan Ketua Menteri Melaka al-Ketami dan Boss MIC Melaka Raghavan. Ada ka mereka kata tak apa2 sebab yg bergaduh tu orang luar(DAP dan MIC) jadi orang Machap tak perlu risau. Satu lagi KM Ali kata Pemuda MIC tumbuk orang DAP sebab mereka(DAP)caci Samy Vellu.Ali tanya : kalau orang MIC caci Lim Kit Siang apa org DAP akan buat?

saya sedih dengan mentaliti Ketua Menteri Melaka merangkap Naib Presiden UMNO.Itu jawapan untuk bouncer boleh lah? Jadi kalau lepas ni Pemuda UMNO dan Putera UMNO tumbuk bloggers boleh le?

Anonymous said...

Ya, semalam hebuh jugak saya tengok kat Parlimen pasal pergaduhan tu. Dia orang kebanyakan kaki pukul kot, ta' surprise pun. As to the comments by KM Ali .. pun ta' surprising. Memang susah nak cari KM yang boleh di respect, semua sakit "kaki dalam mulut".
Kalau Tokasid rajin tukar2 lagu tiap2 minggu2, boleh lah kita buat Carta Lagu Blog TA, best song for each month.

Unknown said...

Laa...! Hang budak Kemuntin ka, Hasrul?!! Uluu kononnn! Aku budak Matang, jalan nak pi Port Weld tu. Lagi la ulu!

Lagu tu, tak payah pi Penang la...

Bila2, kalau tersekali hang, tokasid, aku balik Tepen, kita debik cendoi tu cukup2!

Tapi aku jarang balik. Tinggai kak aku ja ada di sana. Lain2 pakat dok KL dah. Jadi orang KL le....

Mak dgn pak aku tak dak dah. Tapi kalu balik, aku mesti pi kuboq depa belakang masjid Simpang tu..

s.k. tokasid

tokasid said...

Kak Ainon: KM Melaka ni dari dulu bila buka mulut utk bercakap memang tak berapa cerdik. Kalau dengar dia bagi ucapan saya ingat baik bagi budak sekolah rendah yg masuk pertandingan bercerita lagi baik.Dia dgn MB Pahang lebih kurang sama cuma yg Melaka ni sentiasa senyum( senyum yg bahaya utk musuh politik beliau) sedangkan yg Pahang tu samseng nak mampuih.

Penarik beca: Hang asai Matang noo...InsyaALLAH kalau ada jodoh kita(hang ,hasrul dan aku dan sapa2 lagi bloggers) boleh jumpa di tepen dan pekena cendoi dan pasemboq mamak. malam muleh pekena Kotiu Doli pulak.

Unknown said...

Boleh dapatkan lagu-lagu Alan Parsons Project di blog TJ