Monday, March 31, 2008

Fitna: I am boycotting Dutch products

Shell petroleum...a Dutch company







Salam to all.

BOYCOTT ANYTHING DUTCH!!


Geert Wilders the Dutch Parliamentarian came out with a short film named Fitna.
The purpose of Fitna is only one. To make Muslims all over this planet, angry.
That is all Geert wanted. Angry Muslims.

And Geert is not the first to do this. there had been many ahead of him. There is the (in)famous Salman Rushdie. And recently(they did it again) the Danish newspaper that reprinted caricatures of our beloved Rasullullah s.a.w.

Geert will not be the last to do this.

He had his own agenda(politically too) of coming up with this short movie. he puts up verses of the Quran and interprets it as he like and puts up footages of disasters which was assumed and purported done by Muslims. It does not matter to him whether it was the Muslims who did it.

It doesn't matter to them if certain acts were done as an act of self defence in regions where the Muslims were the real victims.

It doesn't matter to Geert that it is the Muslims that are the victims of astrocities done by non-Muslims. Look at Iraq,Afghanistan, Palestine. Don't forget Bosnia Herzegovina.And the ex-Russian countries.

One thing we have to understand. Understand it good. The western world will NEVER STOP coming up with something to make us Muslims, angry. They will always provoke us.

Remember that. They will not stop.

So what are we gonna do? Cry out loud in our newspapers and national TVs showing our protest? Are we gonna go down to the streets in front of the Durch Embassy with a demo and handing our letter of protest?


Do what ever you have to do.That is your right.But those acts are short-termed actions. After you disperse from the streets you go about happily with your life. You go to Shell station and filled up your tank.Full. Or maybe you go into the supermarkets and buy some Dutch diary products.


I will do one thing which I think if done in a concerted effort by many Muslims in Malaysia and all over the world, it will hurt the Dutch.

I am boycotting anything Dutch.


The most well-known Dutch owned in Malaysia is SHELL and the DUTCH LADY products
Friesland products too( just to here and click at the brand and prosucts label, you'll see all their products)

DUTCH LADY....you are not a fine lady after all.

Many said Shell's fuels are the best there is. They might be right but I'm still boycotting it.

Too bad I have several friends operating Shell Stations. Sorry eh mate!

9 comments:

cakapaje said...

Salam Doc,

Yerp! Welcome to the Club!

For anyone else who thinks that boycotts do not work, I have only this to say as a reminder:

Back in 1980 before the fall of South Africa's Apartheid Regime, the Students Union in UK joined the boycott (can't remember who initiated it) and put Barclays Bank and VISA (Credit Card) as the 2 topmost to be boycotted. It took the boycott a few years to take effect and South Africa no longer practice apartheid.

Admittedly, there were other forces at work too then. But never underestimate the power of people's buying decision.

Boycott Dutch! Boycott Zionist Israel sympathisers too!

tokasid said...

Shah:

I remember the SA boycott.
The Dutch companies will feel the pinch. I remember when the Danes put up the caricatures mant supermarts in Saudi and Gulf countries remove products from Denmark.

At least I'm doing my part on Islam.

Kata Tak Nak said...

Buleh tak buat satu posting dan senaraikan benda2 yang Dutch ni. Aku memang bengang dengan dajai2 ni.

Anonymous said...

Tn Hj. Doc,
...........aik apasal pulak nii..DAP yang tolak islam terang2 pun hampa boleh sokong...tiba2 apabila Belanda buat hal lain jadi pulak ceritanya......mana satu hampa punya pendirian...mungkin Allah nak duga kot....aku rasa dapp pun mula2 macam nii lah lepas tuu mungkin jadi macam belanda jugak....

...ambo pun memang sokong nak boikot dutcg prod jugak no....

Assalamualaikum..Doc & tq -omaq

tokasid said...

Che'gu:

Aku tengah dok kumpul products depa.Kalu ada aku buat posting lain.

tokasid said...

Wa'alaikumussalam Omaq:

Kita perlu ingat satu perkara. Semua org kafir memang tolak Islam terang-terang. Samada depa DAP ka,MCA ka,MIC ka,PPP ka, PBS ka. Jika depa terima maka depa akan jadi Muslim macam kita. Yang tu kena tahu.
Dari segi tolak Islam tak ada beza DAP atau MCA atau Gerakan. Cuma ada yang kata itu ini atas dasar pegangan politik. MCA dan MIC kalau tak dok dalam BN akan kata macamana DAP dok kata.

Apa yang geert Wilders atau Salman Rushdie buat adalah dengan sengaja menghina ALLAH dan Rasulullah s.a.w. Dalam hal ini kita mesti tentang.

Hang pun ada mengaji,ada kafir yg kita tentang dan ada kafir yang kita pelihara mereka.

Orang Melayu pun ada yg dgn terang2 menentang Islam eg kumpulan Ayah Pin dan ada satu lagi yang di Ulu Kelang yang mengaku jadi Nabi bagi org Melayu.
Dulu pun ada pemimpin negara yang dgn terang2 kata kalau nak makan sup tangan pi lah ke kelantan.Kalau di laksanakan hudu terhadap penzina nanti habis lah batu maka lagu mana nak bina jalanraya.

Kita tak tau di masa kedepan apa DAP akan buat. Tapi kalau depa buat macam Salman atau Geert Wilders aku yakin Org Islam akan bangkit.

Bukan setakat Dutch product. barangan Denmark pun aku tak beli.

TQ

Anonymous said...

TQ Doc.....

Please focus on the issue....i pun kadang2 confuse jugak...

Tentang ayah pin..itu ajaran sesat & kes lain!

Cuma gini cuba hang tolong terjemah sikit.....

**Tolak Islam terang2 secara terbuka & Tolak Islam terang2 secara tertutup....dengan;
**Hina Islam terang2 secara terbuka & Hina Islam terang2 secara tertutup.
..mana satu yg serius?
...Well Doc, I am also still learning.......

TQ & Assalamualaikum....omaq.

tokasid said...

Salam Omaq:

Apabila seseorang menolak Islam bermakna dia tidak menerima Islam sebagai agama dia. Dia adalah kafir.
Samada dia tolak secara terang2 atau tertutup. Yang kita lihat di negara kita kebanyakan mereka menolak secara terang2. mereka menganut agama lain atau pun memilih utk tidak beragama.
Yang menolak Islam secara tertutup adalah orang yang mungkin di lahirkan dalam sebuah keluarga Islam dan dalam konteks negara kita mereka adalah Melayu. Ramai jugak yang menolak Islam tetapi secara diam-diam kerana tak mahu di ketahui oleh keluarga atau kerana tak mahu kehilangan apa-apa keistimewaan yang boleh dia dapat.

Contohnya kita lihat kes Lina Joy.Dia menolak Islam secara terang2 tapi aku pasti ramai lagi yang macam dia yang menolak secara senyap2.Dah jadi kafir.

Jika seseorang itu memang dari asalnya bukan Islam dan tetap menolak Islam itu tidak menjadi masaalah.Kita tetap melayan mereka seperti mana kita layani sesama muslim, selagi mereka tidak berkonfrontasi dgn umat Islam atau melakukan tindakan yang menggugat kesucian Islam. kekafiran mereka akan ALLAH deal di akhirat nanti.

Dalam menghina Islam ini adalah hal yang berbeza. Ada orang menolak Islam tetapi tidak menghina Islam,tidak menghina Nabi s.a.w. dan tidak menghina al-Quran. Ini tiada masaalah.

Jika menghina Islam kita sebagai Muslim mesti menentang sekadar kemampuan kita. Kerana apabila menghina Nabi s.a.w. atau menghina al-Quran atau menghina mana-mana nabi pun di kira sebagai menghina ALLAH Azza Wa Jalla. Penghinaan tersebut mesti kita tentang. Kita juga mesti selidiki mangapa sampai mereka menghina Islam? Adakah kerana doktrin Islam itu sendiri? Atau kerana perlakuan kita sebagai Muslim yang membuat mereka ada tanggapan begitu? kita kena maklum masih ramai kita yang Islam tidak mengamalkan Islam dengan baik atau dengan betul.banyak jugak tindakan kita tidak di suruh oleh Islam malah di larang tapi kita buat jugak. Musuh Islam melihat ini(perbuatan kita) sebagai perbuatan yang Islam suruh. jadi persepsi mereka terhadap kita kadang2 kala menyebabkan mereka menghina Islam.

Dalam perkara begini selain dari menentang sekadar mampu aku berpendapat cerdik pandai Islam perlu melakukan penerangan-penerangan berkenaan al-Quran dan hadith dalam isu-isu yang pihak barat gunakan utk hina Islam.Contohnya dalam filem pendek Fitna, Geert gunakan ayat2 dari suraj2 tertentu dan digambarkan bahawa umat Islam melakukan terorisma kerana ayat2 tersebut arahkan. jadi cerdik pandai Islam kena terangkan apa maksud sebenar ayat2 tersebut.Bukan sahaja kepada puak yang hina Islam tetapi jugak kepada umat Islam sendiri. Sebab 90% umat Islam tak faham langsung tentang Quran.

Yang hina Islam ni bukan saja oleh org2 kafir malah ada jugak orang Islam yang menghina Islam. Hukum2 yang terdapat dalam al-Quran dan hadith2 saheh di pertikaikan atau di permainkan atau di buat sebagai bahan gurauan atau lawak jenaka.

Jadi yang lebih serius adalah menghina Islam secara terang-terangan.
Yang menolak Islam tetapi tidak menghina atau mendatangkan kemudaratan kpd Islam dan umatnya tidak boleh kita usik hanya kerana mereka menolak Islam.

Yang menghina Islam secara terang2 dan nyata wajib kita tentang dgn cara apa pun. Buat masa ini dgn kekurangan kekuatan yg kita ada satu cara kita lawan adalah dengan memboikot individu tersebut atau hasil2 perusahaan negara tersebut jika kerajaan itu merestui tindakan menghina itu dan memutuskan hubungan diplomatik.

Jika ada yang menghina secara tersembunyi bermakna kita tidak tahu akan perbuatan tersebut. jika tidak nampak secara zahir yg mereka menghina maka itu adalah urusan ALLAH.

Wassalam.

Mek Na said...

ya. biarlah org nak kata. tindakan tak matang dlm menangani isu. tapi saya tetap boikot...tanda protes bila org kafir yg tak tau apa2 (ye ke tak tau apa) berani buat filem ikut kepala dia !! biar depa rasa sikit. kalau semua muslim bersatu boikot, baru depa tau hari ni hari apa? klu tak depa rasa depa on top of the world. polis dunia yg boleh buat apa saja ikut suka depa.